شرح وظايف واحد فناوري اطلاعات
1-سخت افزار

·         سرويس دوره اي سخت افزار حوزه طبق فرآيند مربوطه

·         رفع اشكالات و موارد پيش آمده در هر سيستم و لوازم جانبي و نصب سيستم عامل و درايوها(طبق فرآيند واحد سخت افزار مديريت آمار و فناوري اطلاعات)

·         برآورد نيازهاي سخت افزاري حوزه و نظارت بر خريد با هماهنگي مديريت حوزه و مديريت فناوري اطلاعات دانشگاه  (در صورت نياز)

·         رفع عيب اوليه تجهيزات غير فعال شبكه (داكت، پريز شبكه، رك، پچ پنل و ...) و در صورت عدم رفع آن طبق فرايند رفع عيب شبكه، واحد سخت افزار مديريت آمار و فناوري اطلاعات

·         رفع عيب اوليه تجهيزات فعال شبكه (سوييچ، اكسس پوينت، تجهيزات بي سيم و ...) و در صورت عدم رفع آن طبق فرايند رفع عيب شبكه، واحد سخت افزار مديريت آمار و فناوري اطلاعات
 

2-       نرم افزار

·   نظارت بر پشتيبان گيري دوره اي از داده هاي مهم مربوط به نرم افزارها

·   فراهم سازي بستر استفاده از منابع نرم افزاري شبكه ازقبيل نصب و راه اندازي نرم افزارهاي مورد درخواست كاربران با درنظرگرفتن نياز واقعي آنها جهت جلوگيري ازترافيك نرم افزاري در هر سيستم (قراردادن پكيج نرم افزارها در سرور)

·   نيازسنجي نرم افزارهاي تحت شبكه حوزه مربوطه و اعلام آنها به مديريت فناوري و ارائه مشاوره هاي لازم دراين خصوص به مركز در جهت تهيه ،  آماده سازي و ارتقاء نرم افزارهاي مورد نياز

·   ارتباط مستمر با شركتهاي طرف قرارداد واحد و رفع اشكالات و نيازهاي كاربران

·   ارائه مشاوره براي استفاده بهينه از نرم افزارها

·   رفع آلودگيهاي ويروسي بوجود آمده در كامپيوترهاي اداري
 

    3- WEB SITE

·         طراحي Web Site  براي تمام بخشهاي حوزه با در نظر داشتن استانداردهاي تعريف شده از سوي مديريت فناوري

·         بروزرساني صفحات وب سايت

·         طراحي فرمهاي و گنجاندن آن در سايت در جهت كاهش مراجعات مستقيم ارباب رجوع به محل و حركت در جهت تكريم ارباب رجوع

·         نظارت و كنترل محتواي صفحات با رعايت سلسله مراتب اداري در مطالب ارائه شده براي Website حوزه
 

4- آموزش

·         مشاركت در برگزاري برنامه هاي آموزشي مديريت IT

·         شركت فعال در برنامه هاي آموزشي مديريت فناوري اطلاعات دانشگاه

·         آموزش موردي كاربران و تهيه جزوات آموزشي مورد نياز

·         ارائه آموزشهاي مورد نياز كاربران از طريق وب سايت واحد
 

    5- امور ستادي

·         انتقال تصميمات مديريت فناوري اطلاعات به حوزه مربوطه

·         انتقال نظرات و نيازها ( حسب عملكرد حوزه مربوطه ) به مديريت فناوري اطلاعات

·         شركت در جلسات مديريت فناوري به طور منظم

·         پاسخ به مكاتبات اداري در موعد مقرر

·         ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر

·         پايش و ارزشيابي منظم از تمام فعاليتهاي مرتبط با IT در حوزه
 

      6-  شبكه

·         ارتقا سرورهاي محلي به منظور بهينه سازي ارائه سرويس به كاربران

·         اقدام درجهت اتصال و يا انفصال كامپيوترهاي موجود در حوزه بنا به نياز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظيمات مربوطه منطبق بر فرآيندهاي مديريت فناوري.

·         برطرف نمودن اشكالات كاربران در استفاده از سرويسهاي شبكه دانشگاه طبق فرآيندهاي مديريت فناوري

·         حفظ امنيت فيزيكي محيط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها
تاریخ به روز رسانی:
1396/03/03
تعداد بازدید:
416
امتیازدهی
میانگین امتیازها:1 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني بيرجند مي باشد.
Powered by DorsaPortal